“Klanttevredenheid blijven verbeteren, dat vind ik enorm boeiend.”

Glenn, Communication officer bij NMBS

“Ik startte bij NMBS in het social media-team, ondertussen 7 jaar geleden. Ik was community manager, maakte nieuwe content en ging samen met mijn collega’s op zoek naar nieuwe ideeën voor onze social media. Ik werkte nauw samen met verschillende diensten, dus op korte tijd deed ik heel wat ervaring op. Na 5 jaar wou ik mijn kennis en vaardigheden op vlak van communicatie verruimen. Op dat moment zochten ze nieuwe collega’s in het reizigersinfoteam.”

Ruim aanbod aan kanalen maakt de uitdaging groter

“Het reizigersinfoteam voedt heel wat informatiekanalen. In de stations (infoschermen, audioberichten, affiches en signaletica voor werfinfo, gele affiches…), in de treinen (infoschermen), online (reisplanner, website, app, mailings …) en ook de medewerkers die rechtstreeks in contact staan met de reizigers (trein- en stationspersoneel …). We communiceren over het vervoersplan en alle geplande aanpassingen eraan. De veelheid aan kanalen correct opvolgen is een hele uitdaging, maar dat vind ik net extra boeiend. De meerwaarde naar de reizigers toe en de impact op klanttevredenheid is er nog groter dan in mijn vorige job. Voor mij was het een logische volgende stap in mijn carrière.

Ik voelde mij ook meteen thuis in het reizigersinfoteam. Het is een warm team dat goed samenwerkt. Je kan op iedereen rekenen. Ook kan ik er mezelf zijn, want we hebben respect voor elkaar. Nu ben ik zelf ook peter van collega’s die recent gestart zijn. Ik doe dit met veel plezier.”

Duurzame mobiliteit

“Ik ben blij dat ik bij NMBS aan de slag kon. Toen ik een nieuwe job zocht, had ik een lijstje gemaakt van bedrijven waarvoor ik wou werken. En NMBS was erbij. Ik geloof echt in de trein als mobiliteitsoplossing. Tegenover de auto is er veel tijdswinst en op de trein kan je vanalles doen. Het duurzame aspect spreekt mij ook enorm aan. Ik had na mijn studies bedrijfsmanagement (optie marketing) ervaring opgedaan in de privésector op vlak van sales, marketing en een deel social media. Ik wilde mij nog meer toespitsen op social media en zo ben ik bij NMBS beland.

NMBS is de laatste jaren ook volop in verandering en dat merk je. Op HR-vlak worden processen efficiënter en is het management meer betrokken. Ook op vlak van opleiding en ontwikkeling werden afgelopen jaren veel stappen gezet. Het is bovendien een groot bedrijf waar je met veel mensen in contact komt, op die manier leer je veel bij. Dus ja, ik zou absoluut aanraden om bij NMBS te komen werken.”

Ook zin gekregen in een job bij NMBS? Ontdek onze jobs!